Trendy sa v oblasti dochádzky a prístupu neustále menia. Dôvodom sú hlavne inovácie a nové technológie, ktoré so sebou prinášajú ďalšie zaujímavé funkcie a možnosti využitia. Máte firmu a chcete si byť istí, že sa v budúcnosti budete vedieť adaptovať na všetko, čo príde? Spísali sme pre vás viacero trendov, ktoré sú na obzore, spolu s riešeniami, ako ich implementovať.
Pandémia koronavírusu výrazne zmenila spôsob práce. Mnohí zamestnanci opustili kancelárie a presunuli sa do svojich domov a bytov, čo viedlo k nutnosti nájsť nové možnosti zaznamenávania dochádzky. Firmy tak začali využívať dochádzkové systémy, ako je napríklad Biometric, pomocou ktorých sa dala dochádzka evidovať rýchlo a bez toho, aby človek prišiel priamo na pracovisko.
Po zavedení home officov sa zistilo, že pre firmy je toto riešenie oveľa praktickejšie a výhodnejšie, pretože vďaka nemu vedia efektívne ušetriť. Niektoré preto prešli čisto na prácu na diaľku, iné zas stavili na hybridnú možnosť, pri ktorej zamestnanci pracujú raz z domu a inokedy priamo z kancelárie.
V jednoduchosti povedané, popularita home officov sa neustále zvyšuje a mení spôsoby a nároky na evidenciu zamestnancov a ich dochádzku. Firmy hľadajú novodobé alternatívy, ktoré sa budú ľahko používať a zároveň poskytnú desiatky funkcií, ako je napríklad možnosť integrácie s inými systémami alebo automatická tvorba reportov.
Dobrou správou je, že všetko toto môžete využívať už v súčasnosti, a to vďaka moderným a jednoduchým dochádzkovým systémom, ktoré neustále prechádzajú aktualizáciami. Dokážu tak odpovedať na aktuálne trendy a potreby.
Biometria je dnes jedným zo spôsobov, ako zaznamenať dochádzku. Aj napriek tomu, že je vysoko praktická, veľká väčšina spoločností využíva iné alternatívy, ako napríklad prístupové karty či mobily.
V budúcnosti sa však očakáva, že sa tieto trendy zmenia a evidencia bude práve na základe odtlačkov prstov či skenov tváre.
A ako sa na niečo takéto pripraviť? Ideálne je už teraz zvoliť moderný dochádzkový systém, ktorý túto funkciu poskytuje.
Umelá inteligencia sa dnes rozšírila už do takmer každej oblasti, preto je len otázkou času, kedy bude aj súčasťou elektronických dochádzkových systémov. V rámci nich by mohla automatizovať niektoré procesy, vďaka čomu by ste mali viac času na iné povinnosti. Nehovoriac o tom, že by mohla znížiť riziko vzniku menších ľudských chýb z nepozornosti.
Umelá inteligencia by taktiež mala so sebou priniesť vyššiu úroveň bezpečnosti, jednoduchú integráciu s HR a mzdovými systémami a zvýšenú produktivitu.
Všetky tieto benefity už dnes spĺňajú riešenia od Biometric, ktoré potešia aj ľahkým používaním a tým, že okrem klasického počítačového rozhrania poskytujú aj prehľadný dochádzkový systém cez mobil.
Cloudové softvérové systémy na evidenciu online nie sú žiadnou novinkou. K dispozícii sú už niekoľko rokov, no ich popularita by sa mala výrazne zvýšiť. Nie je to však žiadnym prekvapením.
Cloudová správa dochádzky zefektívňuje ukladanie a zálohovanie dát, pričom zamestnancom a manažmentu umožňuje pristupovať k údajom odkiaľkoľvek. Ide tak o perfektné riešenie napríklad v situácii, keď človek pracuje z domu alebo je v teréne. Na trend cloudových dochádzkových systémov môžete nasadnúť už dnes. V predstihu sa naň pripravíte a zamestnancom poskytnete praktický a jednoduchý spôsob, ako zaznamenávať dochádzku.
Napíšte nám