Integrácia dochádzkových systémov s HR procesmi

Dátum: 19. septembra 2023

Spôsob sledovania a zapisovania dochádzky vo veľkom ovplyvňuje množstvo procesov vo firme. Najväčší dopad má na oblasť ľudských zdrojov, ktorá je zodpovedná okrem iného aj za mzdy zamestnancov. Ako výrazne ju dokáže zmeniť integrácia dochádzkových systémov a aké všetky výhody takéto riešenie prinesie?

Jednoduchší a presnejší výpočet miezd

Výpočet miezd sa vo veľkom odvíja od dochádzky zamestnanca. Práve preto je dôležité, aby malo HR oddelenie čo najpresnejšie údaje, s ktorými môže pracovať.

Takéto údaje poskytne iba moderný dochádzkový systém. Prostredníctvom neho si zamestnanec veľmi ľahko zaeviduje príchod aj odchod. Nehovoriac o tom, že pokročilé systémy, ako napríklad Biometric, disponujú aj mobilnou aplikáciou. Vďaka nej si vie osoba zaevidovať dochádzku kedykoľvek a odkiaľkoľvek. Napríklad aj počas práce v teréne.

Na rozdiel od papierovej dochádzky je tá cez systém bezpečná. Plus zaručuje, že zamestnanec si nemôže “prilepšiť” svoj pracovný čas o niekoľko minút či hodín týždenne. Systém zapisuje dátum a čas, kedy človek skutočne prišiel do budovy, resp. areálu.

Údaje, ktoré systém zozbiera, ukladá a následne z nich generuje reporty. Tie vám môže poskytovať automaticky a pravidelne, napríklad raz za mesiac. Prípadne si ich viete kedykoľvek sami stiahnuť. V systéme si jednoducho pomocou filtrov vyberiete, z akého dátumu má report byť alebo akého zamestnanca chcete skontrolovať a všetko stiahnete.

Detailné reporty vám poskytnú praktický prehľad a všetky dôležité informácie. Tie budete vy alebo HR oddelenie potrebovať nielen na kontrolu dochádzky, ale aj na rýchly a jednoduchý výpočet mesačných miezd. Nič nemusíte dohľadávať manuálne, čím šetríte čas a znižujete riziko vzniku zbytočných chýb.

Bezproblémové sledovanie dovoleniek a iného voľna

Každý zamestnávateľ alebo HR oddelenie vo firme potrebuje vedieť, kedy je zamestnanec na dovolenke, je PN alebo má OČR. Tieto typy voľna totižto výrazne ovplyvňujú jeho konečnú mesačnú mzdu.

Manuálne zapisovanie dovolenky a jej následné kontrolovanie je náročné a hrozí, že kvôli nemu vzniknú menšie či väčšie chyby. Oveľa lepším riešením je dochádzkový systém, ktorý umožňuje veľmi jednoducho zapísať akýkoľvek typ voľna v priebehu niekoľkých sekúnd. Urobiť tak môže priamo zamestnanec, prípadne zamestnávateľ za neho.

Pri tvorbe mesačných alebo iných reportov berie systém dovolenku do úvahy, takže sa na ňu počas výpočtu miezd nezabudne. Výsledné čísla sú vďaka tomu presné a nikdy sa nestane, že by niekto dostal zapletené viac alebo menej.

Ľahšie hodnotenie zamestnancov

Moderné dochádzkové systémy ako je Biometric majú množstvo funkcií, ktoré uľahčujú hodnotenie zamestnancov. Napríklad, vďaka presne zaznamenávanej dochádzke viete, koľko kto odrobil, či má niekto nadčasy alebo či si niekto vzal počas mesiaca dovolenku. Takýmto spôsobom si môžete všimnúť napríklad to, kto trávi v práci alebo na nejakom projekte viac času, a poskytnúť mu nejaké pracovné benefity alebo odmeny.

Praktické sledovanie aktivít zamestnanca

Prostredníctvom moderných dochádzkových systémov môže HR oddelenie alebo zamestnávateľ bez akýchkoľvek problémov sledovať aj iné aktivity zamestnanca. K nim sa radí napríklad práca v teréne alebo z domu, neskorý príchod či skorý odchod a veľa ďalšieho.

Spolu s tým poskytuje dochádzkový systém aj veľa ďalších funkcií. K tým sa radia:

  • minimalizuje riziko podvodu pri evidencii dochádzky,
  • dokáže obmedziť prístup pri strate alebo odcudzení karty,
  • poskytuje prehľadné denné reporty,
  • automaticky generuje mesačné reporty,
  • poskytuje prehľad o celkovom odpracovanom čase zamestnanca,
  • výrazne urýchľuje agendu s dochádzkou zamestnancov a veľa ďalšieho.

Naše ďalšie články

1 2 3 7

Napíšte nám

Chcete vedieť viac?

Chcete vedieť viac o našich službách alebo produktoch? Zanechajte nám odkaz a radi vám zodpovieme vaše otázky, či vypracujeme cenovú ponuku.
Kontaktovať nás môžete aj tu:

+421 221 025 460
obchod@biometric.sk
Napíšte nám
Vašu firmu vnímame ako celok, navrhneme Vám a pripravíme komplexné riešenia pre optimalizáciu pracovných procesov, evidenciu zamestnancov, či kontrolu pohybu a zabezpečenie priestorov firmy. Prostredníctvom nami navrhnutých a vyvinutých inovatívnych systémov zefektívnime podnikanie v rôznych oblastiach.
BIOMETRIC, spol. s r.o.
Rovniankova 2, 851 02 Bratislava
IČO: 43 874 801
DIČ: 2022498731
IČ DPH: SK2022498731
© 2023 BIOMETRIC, spol. s r.o.
crossmenu