Automatizácia v dochádzkových systémoch

Dátum: 17. septembra 2023

Sledovanie dochádzky zamestnancov je bežnou činnosťou, s ktorou sa stretnete snáď v každej firme. Jediným rozdielom je spôsob, akým sa to robí. Kým niektorí využívajú starú dobrú klasiku vo forme papiera, iní pochopili, že oveľa presnejšie údaje získajú vďaka automatizovaným prístupovým systémom. Ako takéto riešenie funguje?

Menej chýb pri zapisovaní dochádzky

Informácie o dochádzke zamestnancov sú kľúčové na spracovanie ich mesačných miezd. Ak teda nechcete niekomu zaplatiť viac alebo menej, je dôležité, aby boli čo najpresnejšie.

Presnosť údajov spojených s dochádzkou sa odvíja od spôsobu jej zapisovania. Alternatíva s papierom a perom je na tom najhoršie, pretože zamestnanca neviete nijakým spôsobom skontrolovať. Musíte veriť informáciám, ktoré sám napísal. 

A síce mnohí napíšu pravdivé údaje, môžu sa objaviť aj osoby, ktoré si v rámci dochádzky prilepšia. Nehovoriac o tom, že pri zapisovaní dátumu a času môže dôjsť k rôznym zbytočným preklepom a chybám z nedbanlivosti.

Presným opakom papierovej dochádzky sú moderné dochádzkové systémy. Tie údaje nijakým spôsobom nemenia. Zapíšu presný dátum aj čas, kedy zamestnanec prišiel a následne odišiel z práce.

Používanie dochádzkových systémov nie je náročné. Stačí len, aby osoba po príchode do práce naskenovala kartu, náramok, mobil, odtlačok prsta či tvár a má hotovo. O všetko ostatné sa postará prístroj.

Jednoduchá práca s dátami

K automatizácii v rámci dochádzkových systémov dochádza nielen pri zapisovaní údajov, ale aj pri ich spracovávaní. To v praxi znamená, že na získanie určitých informácií nemusíte urobiť takmer nič. Stačí len, aby ste si pomocou filtrov zvolili, za aké obdobie ich potrebujete, prípadne od akých zamestnancov a necháte, aby vám ich systém poskytol vo forme prehľadných reportov.

Iným riešením je úplná automatizácia generovania reportov. V takomto prípade si na začiatku používania systému nastavíte, kedy chcete, aby vám reporty vytváral. Následne sa môžete spoľahnúť, že bez toho, aby ste niečo urobili, vám ich v rovnakom čase vždy poskytne. 

Každý dochádzkový systém vytvára výstupy v inej forme. Biometric vám poskytne prehľadný dokument vo formáte .xls (Microsoft Excel). Ten je pripravený na ďalšie použitie, napríklad pri výpočte miezd.

Celý proces práce uľahčuje aj intuitívne prostredie systému. V tom nájdete všetko, čo potrebujete, v zlomku sekundy. Bez problémov tak skontrolujete dochádzku zamestnancov, exportujete potrebné dáta alebo si prezriete mesačné či iné štatistiky.

Všetky údaje na jednom mieste

Dochádzkový systém zjednodušuje prácu nielen tým, že automatizuje viaceré procesy, ale aj tým, že všetky dôležité informácie ukladá na jednom mieste. Pozrieť si v ňom môžete napríklad:

  • denné prehľadné reporty,
  • súhrn dochádzky každého zamestnanca v danom mesiaci,
  • súhrnné dochádzky všetkých zamestnancov,
  • celkový odpracovaný čas zamestnanca,
  • informácie o neskorých príchodoch alebo skorých odchodoch,
  • mesačné štatistiky o dochádzke zamestnancov,
  • informácie o dovolenkách, sviatkoch, pracovnom voľne a podobne.

Nechajte všetko na dochádzkový systém aj vy

Automatizácia v dochádzkových systémoch šetrí veľa času aj energie. Nástroj robí množstvo práce za vás, vďaka čomu sa viete venovať iným, dôležitejším veciam. Plusom automatizácie je okrem toho aj to, že znižuje chybovosť, ktorá by mohla viesť napríklad k nesprávne vypočítaným mzdám. Stavte na dochádzkový systém aj vy a užívajte si všetky výhody, ktoré vám prináša.

Naše ďalšie články

Aké typy turniketov poznáme?
Premýšľate, že si na zabezpečenie vstupu do firmy alebo iného priestoru zaobstaráte turnikety? V tom prípade by ste mali vedieť, že existuje veľké m...
Ako fungujú turnikety?
Medzi základné bezpečnostné systémy, ktoré môžete využiť vo svojej firme, patria turnikety. Tie sú charakteristické vysokou úrovňou spoľahlivosti...
1 2 3 8

Napíšte nám

Chcete vedieť viac?

Chcete vedieť viac o našich službách alebo produktoch? Zanechajte nám odkaz a radi vám zodpovieme vaše otázky, či vypracujeme cenovú ponuku.
Kontaktovať nás môžete aj tu:

+421 221 025 460
obchod@biometric.sk
Napíšte nám
Vašu firmu vnímame ako celok, navrhneme Vám a pripravíme komplexné riešenia pre optimalizáciu pracovných procesov, evidenciu zamestnancov, či kontrolu pohybu a zabezpečenie priestorov firmy. Prostredníctvom nami navrhnutých a vyvinutých inovatívnych systémov zefektívnime podnikanie v rôznych oblastiach.
BIOMETRIC, spol. s r.o.
Rovniankova 2, 851 02 Bratislava
IČO: 43 874 801
DIČ: 2022498731
IČ DPH: SK2022498731
© 2023 BIOMETRIC, spol. s r.o.
crossmenu