Sledovanie dochádzky zamestnancov je bežnou činnosťou, s ktorou sa stretnete snáď v každej firme. Jediným rozdielom je spôsob, akým sa to robí. Kým niektorí využívajú starú dobrú klasiku vo forme papiera, iní pochopili, že oveľa presnejšie údaje získajú vďaka automatizovaným prístupovým systémom. Ako takéto riešenie funguje?
Informácie o dochádzke zamestnancov sú kľúčové na spracovanie ich mesačných miezd. Ak teda nechcete niekomu zaplatiť viac alebo menej, je dôležité, aby boli čo najpresnejšie.
Presnosť údajov spojených s dochádzkou sa odvíja od spôsobu jej zapisovania. Alternatíva s papierom a perom je na tom najhoršie, pretože zamestnanca neviete nijakým spôsobom skontrolovať. Musíte veriť informáciám, ktoré sám napísal.
A síce mnohí napíšu pravdivé údaje, môžu sa objaviť aj osoby, ktoré si v rámci dochádzky prilepšia. Nehovoriac o tom, že pri zapisovaní dátumu a času môže dôjsť k rôznym zbytočným preklepom a chybám z nedbanlivosti.
Presným opakom papierovej dochádzky sú moderné dochádzkové systémy. Tie údaje nijakým spôsobom nemenia. Zapíšu presný dátum aj čas, kedy zamestnanec prišiel a následne odišiel z práce.
Používanie dochádzkových systémov nie je náročné. Stačí len, aby osoba po príchode do práce naskenovala kartu, náramok, mobil, odtlačok prsta či tvár a má hotovo. O všetko ostatné sa postará prístroj.
K automatizácii v rámci dochádzkových systémov dochádza nielen pri zapisovaní údajov, ale aj pri ich spracovávaní. To v praxi znamená, že na získanie určitých informácií nemusíte urobiť takmer nič. Stačí len, aby ste si pomocou filtrov zvolili, za aké obdobie ich potrebujete, prípadne od akých zamestnancov, a systém vám ich poskytne vo forme prehľadných reportov.
Iným riešením je úplná automatizácia generovania reportov. V takomto prípade si na začiatku používania systému nastavíte, kedy chcete, aby vám reporty vytváral. Následne sa môžete spoľahnúť, že bez toho, aby ste niečo urobili, vám ich v rovnakom čase vždy poskytne.
Spravujte dochádzkový systém aj v mzdovom systéme a zjednodušte si spracovanie výplat. Biometric umožňuje automatizované prepojenie dochádzkových údajov s mzdovou agendou, čím sa eliminujú manuálne zásahy, znižuje sa chybovosť a urýchľuje celý proces výpočtu miezd.
Každý dochádzkový systém vytvára výstupy v inej forme. Biometric vám poskytne prehľadný dokument vo formáte .xls (Microsoft Excel), ktorý je pripravený na ďalšie použitie, napríklad pri výpočte miezd.
Celý proces práce uľahčuje aj intuitívne prostredie systému. V ňom nájdete všetko, čo potrebujete, v zlomku sekundy. Bez problémov tak skontrolujete dochádzku zamestnancov, exportujete potrebné dáta alebo si prezriete mesačné či iné štatistiky.
Ako funguje dochádzkový systém? Jeho hlavnou úlohou je presná evidencia dochádzky a automatizácia procesov, ktoré uľahčujú administratívu a zvyšujú efektivitu riadenia zamestnancov. Dochádzkový systém zjednodušuje prácu nielen tým, že automatizuje viaceré procesy, ale aj tým, že všetky dôležité informácie ukladá na jednom mieste.
Pozrieť si v ňom môžete napríklad:
Tento systém tak poskytuje spoľahlivý a prehľadný nástroj na riadenie dochádzky, ktorý pomáha zefektívniť pracovné procesy a znižovať administratívnu záťaž.
Automatizácia v dochádzkových systémoch šetrí veľa času aj energie. Nástroj robí množstvo práce za vás, vďaka čomu sa viete venovať iným, dôležitejším veciam. Plusom automatizácie je okrem toho aj to, že znižuje chybovosť, ktorá by mohla viesť napríklad k nesprávne vypočítaným mzdám. Stavte na dochádzkový systém aj vy a užívajte si všetky výhody, ktoré vám prináša.
Napíšte nám