Dochádzkový systém je dôležitou súčasťou každej firmy. Uľahčuje evidenciu dochádzky zamestnancov a môže sa použiť aj na vytváranie prehľadných reportov či súhrnov. Spôsob jeho fungovania sa odvíja od konkrétnej technológie alebo softvéru. V mnohých prípadoch sa však stretnete s niekoľkými funkciami, ktoré sú rovnaké alebo podobné. O aké funkcie ide a ako ich správne používať?
Moderné dochádzkové systémy disponujú niekoľkými základnými funkciami. K nim sa radia:
Hlavnou úlohou dochádzkového systému je umožniť zamestnancom zaznamenať svoju prítomnosť v práci. Urobiť tak môžu veľmi jednoducho, napríklad pomocou čipovej karty, QR kódu alebo mobilnej či webovej aplikácie. Takéto rýchle a ľahké používanie zabraňuje zbytočným komplikáciám alebo zdržaniu. Zamestnanec sa tak hneď po príchode môže pustiť do svojich pracovných povinností.
Ďalšou dôležitou funkciou systému je sledovanie pracovného času vrátane začiatku a ukončenia pracovného dňa a prestávok. Všetky informácie sa ukladajú do prehľadných výstupov, na základe ktorých môžete vypočítať mzdu či kontrolovať dochádzku zamestnancov.
Medzi základné funkcie dochádzkových systémov sa radí aj sledovanie dovoleniek, práceneschopnosti a iných typov absencií. Vďaka tomu sa zjednodušuje a zlepšuje organizácia práce, plánovanie jednotlivých činností a výpočet miezd.
Moderné dochádzkové systémy spracúvajú informácie tak, aby boli výstupy ľahko čitateľné a mohli ste ich bez problémov použiť. Viaceré z nich vedia taktiež dáta exportovať do bežných formátov, ako napríklad XLS (Microsoft Excel).
Moderné a prepracované dochádzkové systémy, ako je napríklad dochádzkový systém Biometric, poskytujú okrem základných aj doplnkové a pokročilé funkcie. Tie urýchľujú a zjednodušujú prácu nielen vedeniu, ale aj samotným zamestnancom.
Funkcie, s ktorými sa stretnete najčastejšie, sú:
Niektoré systémy generujú reporty automaticky, iným túto požiadavku musíte zadať. Prvá možnosť je výhodnejšia v tom, že šetrí čas aj energiu. Na konci mesiaca vám systém bez toho, aby ste nad tým uvažovali, vytvorí potrebný report, ktorý následne môžete použiť pri výpočte miezd.
Každý zamestnávateľ alebo vedúci oddelenia chce byť informovaný o tom, kedy jeho zamestnanci chodia a odchádzajú z práce, koľko času trávia na prestávke alebo koľko dní dovolenky či PN využili. Dobrou správou je, že namiesto pracného prezerania jednotlivých dní alebo reportov plných rôznych čísel, robia moderné systémy prehľadné štatistiky. V tých nájdete všetky informácie, ktoré hľadáte.
Za doplnkovú funkciu môžeme považovať aj mobilnú aplikáciu obsahujúcu všetko, čo má webové rozhranie, ako napríklad možnosť zaznamenania prítomnosti alebo úprava a kontrola dochádzky. Aplikácia je spravidla prehľadná a intuitívna. Jej používanie nebude robiť problém žiadnemu zamestnancovi.
Informácie o dovolenkách, dochádzke alebo iných aktivitách zamestnanca by mali byť súkromné a nemali by sa dostať do rúk tretích strán. Aby sa niečomu takémuto predišlo, dochádzkové systémy disponujú rôznymi bezpečnostnými protokolmi a technológiami, ktoré zabraňujú úniku citlivých dát.
Napíšte nám