Eliminujte podvody pri dochádzke pomocou dochádzkového systému

Dátum: 9. augusta 2023

Podvody spojené so zapisovaním dochádzky sú nepríjemným problémom, ktorý nechce riešiť snáď žiadny nadriadený. Bohužiaľ, ak sa človeku naskytne možnosť prilepšiť si dochádzku o zopár hodín či minút niekoľkokrát do týždňa, je veľká pravdepodobnosť, že tak urobí. Ak sa chcete vyhnúť takýmto podvodom, prípadne len zbytočným chybám vyplývajúcim z nesprávneho zapísania údajov, ideálnou voľbou je dochádzkový systém. Aké výhody vám poskytuje a ako vám vie v tejto oblasti pomôcť?

Kedy najčastejšie vznikajú podvody spojené s dochádzkou?

Najviac podvodov spojených s dochádzkou nastáva v prípade tradičného papierového zapisovania. V takýchto situáciách nemá nad zamestnancom dozor vôbec nikto. Na papier preto môže napísať odlišný čas odchodu alebo príchodu.

Papierovú dochádzku nedokážete spätne skontrolovať. Pri tvorbe miezd sa preto musíte spoliehať len na zapísané údaje a úprimnosť zamestnancov.

Niektorí sa v rámci kontroly rozhodnú pre použitie kamerových systémov. Ani tie však nie sú najideálnejšou voľbou, pretože sú finančne aj časovo veľmi náročné. Prípadná kontrola videozáznamu by vám mohla zabrať niekoľko hodín.

Podvod vs chyba

V niektorých prípadoch môže dôjsť k nesprávnemu zápisu príchodu alebo odchodu z dôvodu chyby, nie úmyselného konania. Takáto situácia nastáva, keď sa vo firme nachádza neefektívny dochádzkový systém. Skvelým príkladom je papierová dochádzka, pri ktorej môže zamestnanec nechtiac zapísať inú hodinu alebo minútu.

Chyby však môžu nastať aj vtedy, keď máte príliš komplikovaný systém. Tomu zamestnanci nemusia rozumieť, prípadne ho nevedia ovládať, čo vedie k nesprávne zadaným údajom.

Riešením je výber správneho dochádzkového systému

Najlepším riešením na podvody a chyby z nepozornosti je dochádzkový systém charakteristický jednoduchým používaním. Na zapisovanie dochádzky a používanie ďalších funkcií si zvykne každý zamestnanec v priebehu niekoľkých dní. Nehovoriac o tom, že zadané údaje sa nedajú nijak prepisovať alebo upravovať, ako napríklad na papieri. Riziko podvodu je tak minimálne.

Plusom dochádzkového systému je taktiež to, že je dostupný aj prostredníctvom mobilnej aplikácie. Zamestnanec si tak môže jednoducho sledovať odpracovaný čas aj počas práce z domu alebo z terénu.

Dodatočné funkcie, ktoré uľahčia prácu

Dochádzkový systém od našej spoločnosti Biometric dokáže oveľa viac, ako len znížiť riziko z podvodov. Prácu vám vie uľahčiť aj v mnohých iných smeroch. Poskytuje totižto dodatočné funkcie, ktoré ocení každý zamestnanec aj nadriadený. K tým hlavným sa radia:

  • monitorovanie aktivít zamestnanca,
  • podpora dovoleniek, sviatkov a pracovného voľna,
  • možnosť obmedzenia prístupu zamestnancom v určitom čase,
  • celkový odpracovaný čas zamestnanca,
  • mobilná aplikácia,
  • prístup k údajom odkiaľkoľvek,
  • denné prehľadné reporty,
  • evidencia skorších alebo neskorších príchodov/odchodov,
  • rýchle zrušenie prístupu v prípade straty alebo odcudzenia karty.

Jednotlivé informácie, ktoré dochádzkový systém zozbiera, si môžete exportovať v univerzálnom formáte XLS. Práca s dochádzkou alebo inými údajmi je tak úplne bezproblémová.

Zavedenie systému zbytočne neodkladajte

Dochádzkový systém je kľúčovým pomocníkom mnohých firiem. Okrem toho, že šetrí čas a poskytuje veľa praktických funkcií, dokáže ušetriť aj financie. Zamedzuje totižto chybám a podvodom na strane zamestnancov. Vyberte si prepracovaný systém od Biometric aj vy a zabudnite na nepríjemnosti spojené s dochádzkou.

Naše ďalšie články

Aké typy turniketov poznáme?
Premýšľate, že si na zabezpečenie vstupu do firmy alebo iného priestoru zaobstaráte turnikety? V tom prípade by ste mali vedieť, že existuje veľké m...
Ako fungujú turnikety?
Medzi základné bezpečnostné systémy, ktoré môžete využiť vo svojej firme, patria turnikety. Tie sú charakteristické vysokou úrovňou spoľahlivosti...
1 2 3 8

Napíšte nám

Chcete vedieť viac?

Chcete vedieť viac o našich službách alebo produktoch? Zanechajte nám odkaz a radi vám zodpovieme vaše otázky, či vypracujeme cenovú ponuku.
Kontaktovať nás môžete aj tu:

+421 221 025 460
obchod@biometric.sk
Napíšte nám
Vašu firmu vnímame ako celok, navrhneme Vám a pripravíme komplexné riešenia pre optimalizáciu pracovných procesov, evidenciu zamestnancov, či kontrolu pohybu a zabezpečenie priestorov firmy. Prostredníctvom nami navrhnutých a vyvinutých inovatívnych systémov zefektívnime podnikanie v rôznych oblastiach.
BIOMETRIC, spol. s r.o.
Rovniankova 2, 851 02 Bratislava
IČO: 43 874 801
DIČ: 2022498731
IČ DPH: SK2022498731
© 2023 BIOMETRIC, spol. s r.o.
crossmenu