Spôsob práce sa za posledné roky výrazne zmenil. Kým v minulosti bolo bežné, že zamestnanci mali presne stanovený pracovný čas, dnes sa tieto prísne podmienky pomaly vytrácajú. Firmy ľuďom poskytujú určitú mieru voľnosti, ktorá so sebou prináša ako veľa výhod, tak aj zopár výziev a komplikácií. K tým najväčším sa rozhodne radí sledovanie dochádzky. Ako odsledovať dochádzku flexibilných zamestnancov a zabrániť zbytočným chybám?
Flexibilný pracovný čas je v dnešnej dobe, kedy prekvitá práca na diaľku, čoraz žiadanejší. Zamestnanci prostredníctvom neho získavajú slobodu a môžu si plánovať deň presne podľa svojich potrieb.
Obľuba flexibilných pracovných podmienok posledné roky výrazne stúpala. Najväčší posun však zaznamenala v období pandémie koronavírusu, kedy jednotlivé firmy umožnili zamestnancom pracovať z pohodlia domova. A kým niektorí sa časom vrátili k pevne stanovenému rozvrhu, mnohí pri tomto štýle práce zostali.
Flexibilitu v rámci pracovného času netreba prehliadať a ignorovať. Nepredstavuje krátkodobý trend, ktorý sa časom vytratí. Ide o nový štandard prinášajúci viacero výhod vrátane podpory produktivity a dosahovania lepších výsledkov. Namiesto premýšľania nad tým, ako sa mu vyhnúť, je teda lepšie zamerať sa na to, aké opatrenia zvoliť, aby ste ho mohli svojim zamestnancom poskytnúť.
Výhod flexibilného pracovného času je nespočetne veľa. Tým, že zamestnanci nemajú presne stanovené hranice toho, kedy musia pracovať, sa zvyšuje ich produktivita a sústredenie. Pracovné výsledky sú tak oveľa lepšie, presnejšie a bez zbytočných chýb.
Výskumy tiež ukazujú, že flexibilní zamestnanci sú oveľa spokojnejší a menej vystresovaní. Takto sa vedia vyhýbať mnohým zdravotným komplikáciám, čím sa znižuje aj počet ich absencií.
Lepšie pracovné výsledky na strane zamestnanca a jeho vyššia spokojnosť automaticky znamenajú plynulú prácu a urýchlenie niektorých úkonov. Firma tak môže dosahovať vyššie zisky alebo znížiť náklady.
Keď sa rozhodnete, že dáte flexibilnej práci šancu, čaká vás niekoľko výziev. Jednou z tých najväčších je výber spôsobu zaznamenávania dochádzky. Vaši zamestnanci nebudú chodiť do práce narovnako. Nehovoriac o tom, že nie všetci budú vždy priamo vo firemných priestoroch. Práve preto si musíte zaobstarať riešenie, ktoré sa takýmto podmienkam dokáže dokonale prispôsobiť.
Dobrou správou je, že moderné dochádzkové systémy dnes s takýmto typom práce počítajú. Vedia, že zamestnanci pracujú rôzne a poskytujú im viacero praktických funkcií, ktoré využijú doma aj na pracovisku. K tým hlavným sa radia:
Dochádzkové systémy majú aj ďalšie výhody. K nim patrí napríklad evidencia skorších a neskorších príchodov/odchodov, podpora dovoleniek či monitorovanie aktivít zamestnancov. Predstavujú tak kľúčového pomocníka pre každú firmu, ktorá má alebo plánuje zaviesť flexibilný pracovný čas.
Napíšte nám