Dochádzkové systémy a flexibilné pracovné podmienky: Ako zvládnuť zmeny v pracovnom svete?

Dátum: 3. decembra 2023

Spôsob práce sa za posledné roky výrazne zmenil. Kým v minulosti bolo bežné, že zamestnanci mali presne stanovený pracovný čas, dnes sa tieto prísne podmienky pomaly vytrácajú. Firmy ľuďom poskytujú určitú mieru voľnosti, ktorá so sebou prináša ako veľa výhod, tak aj zopár výziev a komplikácií. K tým najväčším sa rozhodne radí sledovanie dochádzky. Ako odsledovať dochádzku flexibilných zamestnancov a zabrániť zbytočným chybám?

Flexibilita je čoraz žiadanejšia

Flexibilný pracovný čas je v dnešnej dobe, kedy prekvitá práca na diaľku, čoraz žiadanejší. Zamestnanci prostredníctvom neho získavajú slobodu a môžu si plánovať deň presne podľa svojich potrieb.

Obľuba flexibilných pracovných podmienok posledné roky výrazne stúpala. Najväčší posun však zaznamenala v období pandémie koronavírusu, kedy jednotlivé firmy umožnili zamestnancom pracovať z pohodlia domova. A kým niektorí sa časom vrátili k pevne stanovenému rozvrhu, mnohí pri tomto štýle práce zostali.

Flexibilitu v rámci pracovného času netreba prehliadať a ignorovať. Nepredstavuje krátkodobý trend, ktorý sa časom vytratí. Ide o nový štandard prinášajúci viacero výhod vrátane podpory produktivity a dosahovania lepších výsledkov. Namiesto premýšľania nad tým, ako sa mu vyhnúť, je teda lepšie zamerať sa na to, aké opatrenia zvoliť, aby ste ho mohli svojim zamestnancom poskytnúť.

Výhody flexibilného pracovného času

Výhod flexibilného pracovného času je nespočetne veľa. Tým, že zamestnanci nemajú presne stanovené hranice toho, kedy musia pracovať, sa zvyšuje ich produktivita a sústredenie. Pracovné výsledky sú tak oveľa lepšie, presnejšie a bez zbytočných chýb.

Výskumy tiež ukazujú, že flexibilní zamestnanci sú oveľa spokojnejší a menej vystresovaní. Takto sa vedia vyhýbať mnohým zdravotným komplikáciám, čím sa znižuje aj počet ich absencií.

Lepšie pracovné výsledky na strane zamestnanca a jeho vyššia spokojnosť automaticky znamenajú plynulú prácu a urýchlenie niektorých úkonov. Firma tak môže dosahovať vyššie zisky alebo znížiť náklady.

Ako riešiť sledovanie dochádzky pri flexibilných zamestnancoch?

Keď sa rozhodnete, že dáte flexibilnej práci šancu, čaká vás niekoľko výziev. Jednou z tých najväčších je výber spôsobu zaznamenávania dochádzky. Vaši zamestnanci nebudú chodiť do práce narovnako. Nehovoriac o tom, že nie všetci budú vždy priamo vo firemných priestoroch. Práve preto si musíte zaobstarať riešenie, ktoré sa takýmto podmienkam dokáže dokonale prispôsobiť.

Dobrou správou je, že moderné dochádzkové systémy dnes s takýmto typom práce počítajú. Vedia, že zamestnanci pracujú rôzne a poskytujú im viacero praktických funkcií, ktoré využijú doma aj na pracovisku. K tým hlavným sa radia:

  • Evidencia a správa dochádzky 24/7 – človek si môže zaznamenať dochádzku ako cez deň, tak aj v noci. Sám sa teda rozhodne, kedy bude pracovať.
  • Minimalizácia rizika podvodu pri evidencii dochádzky – moderné dochádzkové systémy zabraňujú zamestnancom zasahovať do evidencie dochádzky. Nemôžu si preto prilepšiť o zopár minút či dokonca hodín.
  • Denné prehľadné reporty – poskytujú vám dôležité informácie napríklad o tom, kedy a ako dlho zamestnanec pracoval. Máte tak lepší prehľad o jeho silných a slabých stránkach, na základe čoho mu viete prispôsobiť jednotlivé pracovné úlohy.
  • Automaticky generované mesačné reporty – uľahčujú prácu účtovnému oddeleniu, ktoré na základe nich počíta mzdy.

Dochádzkové systémy majú aj ďalšie výhody. K nim patrí napríklad evidencia skorších a neskorších príchodov/odchodov, podpora dovoleniek či monitorovanie aktivít zamestnancov. Predstavujú tak kľúčového pomocníka pre každú firmu, ktorá má alebo plánuje zaviesť flexibilný pracovný čas.

Naše ďalšie články

1 2 3 7

Napíšte nám

Chcete vedieť viac?

Chcete vedieť viac o našich službách alebo produktoch? Zanechajte nám odkaz a radi vám zodpovieme vaše otázky, či vypracujeme cenovú ponuku.
Kontaktovať nás môžete aj tu:

+421 221 025 460
obchod@biometric.sk
Napíšte nám
Vašu firmu vnímame ako celok, navrhneme Vám a pripravíme komplexné riešenia pre optimalizáciu pracovných procesov, evidenciu zamestnancov, či kontrolu pohybu a zabezpečenie priestorov firmy. Prostredníctvom nami navrhnutých a vyvinutých inovatívnych systémov zefektívnime podnikanie v rôznych oblastiach.
BIOMETRIC, spol. s r.o.
Rovniankova 2, 851 02 Bratislava
IČO: 43 874 801
DIČ: 2022498731
IČ DPH: SK2022498731
© 2023 BIOMETRIC, spol. s r.o.
crossmenu