Biometric

Monitoring priestoru pomocou prístupového systému

Dátum: 15. augusta 2023

Udržať si prehľad o tom, kto vošiel do firmy a kto z nej zas odišiel je oveľa náročnejšie, ako sa na prvý pohľad zdá. Vedieť však, kto sa pohybuje po kanceláriách alebo iných priestoroch je dôležité z dôvodu zaistenia dostatočnej bezpečnosti. Ak chcete mať vždy aktuálne informácie, spravíte dobre, keď si zaobstaráte prístupový systém. Ten vám ušetrí veľa času aj energie. Aké všetky výhody má a v čom vám pomôže?

Prečo priestor monitorovať?

Mať prehľad o každej osobe, ktorá prešla cez vchodové dvere, je nemožné nehľadiac na to, či vlastníte malú alebo väčšiu firmu. Nedostatočný prehľad však môže viesť k tomu, že sa po vašich priestoroch budú prechádzať ľudia, ktorí by tam nemali čo robiť. Tým sa môže znížiť bezpečnosť zamestnancov alebo zvýšiť riziko krádeže. Práve preto je tento problém nutné vyriešiť.

Ideálnou voľbou sú prístupové systémy. Tie za vás budú sledovať každého, kto sa bude snažiť dostať dnu a v prípade, že by šlo o niekoho, kto v budove nemá čo robiť, ho jednoducho ďalej, napríklad do kancelárií alebo iných priestorov, nepustia.

Čo je prístupový systém?

Prístupové systémy sú praktickým pomocníkom, ktorý by nemal chýbať v žiadnej firme. Ich hlavnou úlohou je riadiť prístup osôb do chráneného objektu na základe prístupových oprávnení a ich spätnej kontroly. Možností identifikácie osôb je v súčasnosti rovno niekoľko. Využívať sa môže prístupový kód, odtlačok prsta, identifikačná karta a podobne.

Väčšina prístupových systémov sa skladá z troch základných častí, ktorými sú:

  • Čítačky a klávesnice – ide o zariadenie, ktoré slúži na autentifikáciu osôb. Spôsob ich fungovania záleží od typu systému, ktorý si zvolíte. Väčšina však overuje daného človeka prostredníctvom karty, špeciálneho kódu, odtlačku prsta alebo priloženia mobilného telefónu s funkciou NFC. Dokonca, niektoré modely systémov kombinujú viacero možností overenia.
  • Kontroléry – predstavujú riadiaci mechanizmus daného systému. Ich hlavnou úlohou je spracovať informácie, ktoré získali z čítačky. Na základe toho vyhodnocujú, či má osoba oprávnenie na vstup. Kontroléry vedia tiež uchovávať históriu vstupov a výstupov, vďaka čomu vám zaisťujú dokonalý prehľad o tom, kto do objektu vošiel.
  • Používateľské rozhranie – slúži na obsluhu prístupového systému. Cez toto rozhranie môžete napríklad nastavovať oprávnenia alebo prezerať históriu vstupov a výstupov. Vo väčšine prípadov sa nachádza v počítači, no môže mať aj formu mobilnej aplikácie.

Aké funkcie poskytuje prístupový systém?

Prístupový systém nemusí slúžiť len na kontrolovanie vstupov a výstupov. Poskytovať môže aj rôzne dodatočné funkcie. Všetko sa odvíja od zvoleného modelu. Napríklad, systém Biometric vás poteší týmito vlastnosťami:

  • zabezpečenie vstupov pre neoprávnené osoby,
  • identifikácia prístupovou kartou alebo biometriou,
  • možnosť vzdialeného povolenia prístupu,
  • absolútny prehľad o prístupoch a pohybe v priestoroch,
  • eliminácia podvodov pri dochádzke,
  • blokácia prístupu,
  • jednoduché prepojenie na ďalšie systémy ako:

Majte prehľad o prístupe do objektu kedykoľvek a kdekoľvek

Prístupový systém Biometric je výborným riešením pre každého, kto chce mať prehľad o prístupe do firmy alebo iného objektu. Tým, že poskytuje kontrolu a úpravu dochádzky 24/7 odkiaľkoľvek, vám umožňuje pracovať z domu aj z terénu. Plusom je aj praktická aplikácia s intuitívnym ovládaním a push notifikáciami. Vďaka nej môžete byť neustále v centre diania.

Naše ďalšie články

Aké typy turniketov poznáme?
Premýšľate, že si na zabezpečenie vstupu do firmy alebo iného priestoru zaobstaráte turnikety? V tom prípade by ste mali vedieť, že existuje veľké m...
Ako fungujú turnikety?
Medzi základné bezpečnostné systémy, ktoré môžete využiť vo svojej firme, patria turnikety. Tie sú charakteristické vysokou úrovňou spoľahlivosti...
1 2 3 8

Napíšte nám

Chcete vedieť viac?

Chcete vedieť viac o našich službách alebo produktoch? Zanechajte nám odkaz a radi vám zodpovieme vaše otázky, či vypracujeme cenovú ponuku.
Kontaktovať nás môžete aj tu:

+421 221 025 460
obchod@biometric.sk
Napíšte nám
Vašu firmu vnímame ako celok, navrhneme Vám a pripravíme komplexné riešenia pre optimalizáciu pracovných procesov, evidenciu zamestnancov, či kontrolu pohybu a zabezpečenie priestorov firmy. Prostredníctvom nami navrhnutých a vyvinutých inovatívnych systémov zefektívnime podnikanie v rôznych oblastiach.
BIOMETRIC, spol. s r.o.
Rovniankova 2, 851 02 Bratislava
IČO: 43 874 801
DIČ: 2022498731
IČ DPH: SK2022498731
© 2023 BIOMETRIC, spol. s r.o.
crossmenu