Správna evidencia dochádzky zamestnancov je dôležitá pre každú, menšiu či väčšiu spoločnosť. Tradičné papierové metódy, ktoré sa používali v minulosti, dnes nahrádzajú moderné riešenia vo forme praktických, efektívnych a prepracovaných dochádzkových systémov. Ako vlastne tieto systémy fungujú a aké sú ich najväčšie výhody?
Moderný dochádzkový systém je nástroj, ktorý slúži na evidenciu a monitorovanie dochádzky zamestnancov. Jeho hlavným cieľom je zaznamenávať príchody a odchody zamestnancov, no môže poskytovať aj rôzne dodatočné funkcie. Všetko závisí od toho, aký typ systému si zvolíte a od akého dodávateľa.
Dochádzkový systém Biometric je charakteristický tým, že funguje na základe cloudu, vďaka čomu ho viete spúšťať v akomkoľvek zariadení. Okrem pracovného počítača ho tak môžete používať aj doma na osobnom laptope alebo prostredníctvom mobilnej aplikácie.
Výhodou systému je taktiež to, že informácie z neho, čiže dochádzku, viete spracovať priamo v mzdovom systéme. Celý proces práce je tak veľmi jednoduchý a rýchly.
Kým staršie dochádzkové systémy slúžili spravidla len na sledovanie dochádzky, moderné verzie, ako napríklad systém Biometric, poskytujú aj dodatočné funkcie. K nim sa radí napríklad:
Moderné dochádzkové systémy majú veľké množstvo výhod, vďaka čomu sú výbornou voľbou pre každú firmu nehľadiac na počet zamestnancov. K tým najväčším benefitom, ktoré získate po tom, ako sa pre ne rozhodnete, sa radia:
Na rozdiel od starších dochádzkových systémov alebo tradičných papierových metód sú moderné systémy spoľahlivé a dokážu poskytnúť presné informácie. Automatizované technológie eliminujú chyby spojené s ručným zaznamenávaním údajov, čím sa znižuje riziko ľudskej chyby alebo manipulácie s dátami.
Moderné dochádzkové systémy majú intuitívne rozhranie a jednoduché ovládanie, ktoré nebude robiť problém žiadnemu zamestnancovi. Spôsob používania sa odvíja od toho, aký systém si zvolíte. Dochádzka sa môže zaznamenávať napríklad skenovaním kartičiek.
Systémy dochádzky sa dajú prispôsobiť potrebám jednotlivých spoločností. Mnohé umožňujú napríklad nastavenie na rôzne typy pracovného času. Takýmto spôsobom môžu zamestnanci pracovať podľa svojich preferencií, pričom vedenie spoločnosti bude presne vedieť, kedy prácu začali a následne skončili.
Moderné dochádzkové systémy šetria veľké množstvo času, a to najmä vďaka automatizácii viacerých procesov, intuitívnemu rozhraniu a jednoduchému používaniu. Dokonca, systémy fungujúce na cloude, ako napríklad Biometric, sú neustále k dispozícii, takže dochádzku môžete kontrolovať kdekoľvek sa nachádzate.
Už dávno neplatí, že na to, aby ste kontrolovali dochádzku, robili reporty alebo monitorovali aktivity zamestnanca, musíte sedieť v práci za počítačom. Všetko toto, a ešte oveľa viac, môžete robiť prostredníctvom mobilnej aplikácie aj z pohodlia svojho domova. Aplikácie sú intuitívne a obsahujú všetky potrebné funkcie. K dispozícii sú aj push notifikácie, ktoré vás budú informovať o najnovšom dianí, a úprava dizajnu aplikácie podľa vlastných preferencií.
Napíšte nám